وبلاگ جاواهاستینگ

تامکت پلاس - راهنمای شماره یک

تامکت پلاس - راهنمای شماره یک

در سرویس تامکت پلاس همانطور که بسیاری از مشتریان قدیمی ما اطلاع دارند، ما امکان اتصال کد پروژه ‌های جاوا که با ابزارهای کامپایل اتوماتیک مانند apache maven ایجاد شده اند، به هاست تامکت اختصاصیشون را ارائه کرده ایم تا روند توسعه پروژه خود را خیلی سریعتر و بدون اتلاف وقت در آپلود فایل war به هاستشون داشته باشند و از طرفی پهنای باند زیادی که هر بار برای آپلود فایلهای اضافی می بایست به شکل تکراری هدر دهند را کاهش داده ایم.

به این طریق مشتریان تنها با دیپلوی سورس کد خود بر روی فضای اختصاصی git.javahosting.ir می توانند هر بار که یک تغیر ساده ای بر روی کدخود دارند، خیلی سریع از طریق git ارائه شده پوش کرده و بدون درگیر شدن با آپلود فایل war به جاواهاستینگ به شکل اتوماتیک فایل war بیلد شده از پروژه خود را بر روی سرویس تامکت اختصاصی خودشان داشته باشند.

این سرویس استقبال بسیار زیادی در بین کاربران داشته است.

در این بین برخی از مشتریان تامکت پلاس نیاز به راهنمایی جهت ارتباط سرویس git پروژشون با سرور tomcatشون داشتند که در بخش تیکت مطرح می کردند.

در این مقاله نسبتا کوتاه سعی بر توضیح یک مثال ساده برای اتصال یک پروژه که بر روی git.javahosting.ir قرار دارد به سرویس هاستینگ اختصاصی را شرح می دهیم.

 

ابتدا یک پروژه به نام tomcat-plus-sample در این آدرس ایجاد کرده ایم(کاربرانی که به git.javahosting.ir لاگین کرده اند می توانند این پروژه را ببینید، این پروژه پابلیک می باشد.)

این پروژه یک پروژه ساده maven می باشد که طبیعتا یک فایل pom.xml دارد،

در این فایل تگ پلاگین زیر را اضافه کرده ایم(شما نیز کافیست مانند همین مثال در پروژه خود این پلاگین را اضافه کنید فقط دقت کنید بر اساس شماره ماشین خود آی دی های ded110233 در این مقاله را اصلاح کنید)
 

 

<plugin>
        <groupId>org.apache.tomcat.maven</groupId>
        <artifactId>tomcat7-maven-plugin</artifactId>
        <version>2.2</version>
        <configuration>
            <url>${ded110233-url}</url>
            <server>ded110233</server>
            <path>/test</path>
        </configuration>
    </plugin>

 

 

سپس یک فایل نیز به نام .gitlab-ci.yml  در پروژه ایجاد کرده ایم(شما نیز اینکار را در پروژه خود ایجاد بفرمایید)

محتویات آنرا می توانید از پروژه بالا کپی کنید.(نیازی به تغیر آن نیست)

سپس اگر به منوی CI/CD و زیر منوی piplines در پروژه خود بروید با تصویری مشابه تصویر زیر که نشان از بیلد شدن و انتقال پروژه به سرویس تامکت اختاصیتان می باشد را خواهید دید.

ci/cd


ارسال نظر: